reklama

Kedysi je dnes a ešte predtým kedysi

Mnohé veci mali kedysi svoj význam a zároveň zotrvávali v chaose, tak ako bolo prikázané pri ich zrodení. Kedysi sa mnohí ľudia na svete zobudili, vytmolili sa z postelí a premýšľali o dni: o práci a deťoch, kto pôjde vyniesť smeti a kto zaplatiť účet za elektrinu. Potom zapadlo slnko a keďže kedysi bola bezoblačná noc, vyšli hviezdy. Ale nebolo ich vidieť, pretože ktosi kedysi zaplatil účet za elektrinu. A... Kedysi, ešte predtým, sa vytmolili z príbytku v skale, z drevenice, z bláteného domca a premýšľali, prečo vychádza slnko. Nikto neplatil žiadne šeky a bolo vidieť Mliečnu cestu. Aj nejaké zvláštne tvary z hviezd, ktoré potrebovali pomenovať, aj malé a veľké hviezdy. Kedysi teraz a ešte predtým nebolo všetko jednoduché.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Veľmi by som vymenila kedysi za ešte predtým. Zostrojila by som si stroj času prvej generácie a vrátila sa do doby, kedy ľudia fantazírovali o menách súhvezdí a príčinách východu a západu slnka. Neviem, či by som im našepkávala, ale rozhodne by som nesúhlasila, keby chceli pomenovať Cefeus kosínusom a Perseus kotangensom, aj keď ten sa viac podobá na Žirafu, pretože nemám rada matematické funkcie. Jediné funkcie, ktoré mi vyhovujú sú spojené s respiračnou, obehovou a nervovou sústavou čohokoľvek. Teda vrátané éterických a astrálnych tiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale uznávam aj funkciu nerastov- stavebnú, estetickú, kozmickú... A dajú sa nimi hádzať žabky a čistiť negatívne myšlienky, ktoré kedysi, ešte predtým transcendentovali nejaké neposlušné a zlomyseľné bunky do vody, vzduchu, do všetkého v prírode.

V tom vzdialenom veku by som si musela vymyslieť novú identitu a vymeniť šaty. Kedysi ešte predtým by som bola najskôr bylinkárka alebo by som mohla na hrnčiarskom kruhu vyrábať keramiku. Bahnila by som od rána do večera. V blízkosti mora by to nevadilo. Kedysi ešte predtým bola hlina dôležitá, kedysi bola dôležitá aj pre mňa. Kedysi som sa v nej vŕtala a hľadala poklady, kedysi som si z nej sušila na slnku hrnčeky a popolníky. Kedysi som bola jasnovidná. A kedysi ešte predtým boli jasnovidní všetci ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kedysi predtým písmo len skúšali, a ja by som im neradila, ako na to, pretože kresby sú veľavravnejšie. Hromžili by a nafukovali sa pri každodennej potrebe niečo zaznamenať. "Dnes kreslíš ty!" A ja by som namiesto oštepov a zvieratok kreslila len tie zvieratká. A moje džbány a k nim omámených ľudí.

Bolo by to najveselšie obdobie. Keby som žila kedysi predtým.

Keď som sa kedysi ráno zobudila, slnko vyšlo, pretože na západnej pologuli bola práve noc. Mama mi podala smetný kôš a poprosila ma, aby som dnes na pošte vybavila šek za elektrinu.

Stanislava Harkotová

Stanislava Harkotová

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Nemôžem posedávať v pohodičke. Z takého posedenia sa rozložím a zhnijem. Zoznam autorových rubrík:  Ja, moja sestra a PrémiaAnjelifoolosophyRain City GazetteSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu